Золоті правила педагога
1. Прийшов у школу – зроби розумне й шляхетне лице.
2. Щоразу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство й про всякий випадок з'їж морозиво.
3. Гроші й педагогіка – речі мало сумісні.
4. Нехай усі манекенниці світу, побачивши твою посмішку, подадуть у відставку.
5. Не заходь у душу до дітей, якщо тебе про це не просили.
6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою.
7. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель – спопелити душу.
8. Приходити на урок треба настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре.
9.Щоразу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона.
11.Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге й щасливе педагогічне життя.
12.Люби кого-небудь, крім школи, і тоді в тебе буде все в порядку.
13.Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти – артист, ти – найкращий педагог, ти – найщасливіша людина.
14.Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.
15.Пишайся своїми помилками, і тоді в тебе їх буде з кожним роком усе менше.
16.Вищим проявом педагогічної успішності є усмішки на обличчях дітей.
17.Якщо ти вмієш звичайний факт подати як відкриття й домогтися подиву й захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.
18.Пам'ятай: гарні педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.
19.Віддай школі все, а, вийшовши зі стін школи, почни нове життя.
20.Постарайся завжди бути здоровим, навіть якщо в це хтось не повірить.
21.Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: «Ось учителька пішла».
22.Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес.
23.Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.
24.Добре, якщо пізнього вечора, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє усмішка.
Сім правил молодого вчителя
Зберегти тепло любові й передати його дітям – найважливіша місія вчителя. Ось деякі поради, які допоможуть молодим учителям досягти цього.
1. Якщо ви розпочинаєте вивчення свого предмета в якомусь класі, поцікавтеся: чи учні чули про нього і як саме вони уявляють його зміст; кому дуже хочеться його вивчати, а кому це здається нецікавим і чому. Не шкодуйте години на цьому уроці, щоб спростувати хибні уявлення учнів про нецікавість та некорисність вашого предмета. До цього заохочуйте бажаючих учнів та самі заздалегідь продумайте й наведіть переконливі аргументи й життєві приклади. Потрібно, щоб учні відчули ваше захоплення своїм предметом і щоб воно знайшло в них емоційний відгук. Підкресліть також, що буде цікавим і сам процес вивчення предмета, кожен матиме можливість виявити свої знання та здібності, а ви справедливо їх оцінюватимете.
Якщо ви продовжуєте вивчення предмета, на першому уроці поцікавтесь, як учні ставляться до нього, чи є такі, хто цікавиться ним поза уроками, можливо, мріє присвятити йому своє професійне життя. Кому предмет не подобається і чому? Підкресліть, що учні у вашій присутності можуть вільно думати й висловлюватися (не тільки з цього питання, а загалом) та водночас розкрийте важливість предмета, який ви викладаєте.
2.Наголосіть, що учні набули певного життєвого досвіду з предмета, який стане в нагоді під час його подальшого вивчення. Багато чого учні самостійно дізнаються з різних джерел. Скажіть, що передбачається на заняттях упроваджувати, поруч з іншими формами навчальної діяльності, роботи в малих групах (по 3-5 учнів), де кожен матиме можливість виявити свої знання та здібності, а змагання між такими групами нададуть більшої цікавості та емоційності педагогічному процесові.
3.Підкресліть, що ви прагнете справедливого, об'єктивного оцінювання знань учнів.
4.Не залишайте без уваги найперші і найменші спроби порушення дисципліни. Якщо можете, пожартуйте з цього приводу, розкажіть анекдот чи бувальщину на шкільну тематику або скажіть щось інше, дотепне й доречне, на адресу учня, який заважає. Якщо у вас це не виходить, тоді серйозно поговоріть із цим учнем про те, що ви прагнете до взаєморозуміння, добрих стосунків із учнями, та це не виключає виконання кожним своїх обов'язків, що, зрештою, не гостинно та не гуманно зустрічати будь-яку нову людину недоброзичливо, намагатися зашкодити їй. Можна запропонувати, щоб він уявив себе на місці людини, яка прийшла до якогось нового гурту і з неї починають кепкувати.
Коли й після цього повторюються порушення дисципліни, на перерві чи після уроку знайдіть можливість поспілкуватися наодинці з кожним. Поцікавтеся, можливо, учнів щось не влаштовує на ваших уроках, та непомітно перейдіть на їхні інтереси, життєві перспективи, сім'ю. Якщо ви щиро цікавитиметеся цими питаннями, учень відчує інтерес до себе, вашу доброзичливість, себто побачить вас як людину з нового боку.
5. За жодних обставин не кричіть на учнів.
6. Відвідайте уроки інших учителів, поспостерігайте за поведінкою ваших учнів, особливо порівняйте, як поводяться порушники дисципліни на ваших уроках, поцікавтесь у вчителів їхньою думкою про них, загалом більше дізнайтеся про них.
7. Звертайтеся по допомогу до завуча чи директора школи з питань поведінки та успішності учнів тільки в крайньому разі, після того, як ви випробували всі способи свого впливу на цих учнів.
Урахувавши ці поради й поводячись таким чином, ви вже з перших уроків забезпечите враження про себе як про порядну людину, цікавого вчителя та непересічну особистість. Учні оцінять вашу дотепність, відкритість, щирість, толерантність, демократизм, увагу та співчуття до них. Діти швидко зрозуміють, що ви їх сприймаєте, любите такими, якими вони є, вірите в них, поважаєте й підтримуєте їх.
Немає коментарів:
Дописати коментар